Το σοβαρό και το γελοίο στην εποχή της πανδημίας

Πανδημία και κρατική αξιοπιστία.Άρθρο για την πανδημία από το Νίκο Παναγιωτόπουλο

Πανδημία και κρατική αξιοπιστία.Τα…προνόμια για τους εμβολιασμένους.

(Πανδημία και κρατική αξιοπιστία) Χαράς ευαγγέλια για τους εμβολιασμένους συνανθρώπους μας. Θα μπορούν από εδώ και πέρα να χορεύουν ελεύθερα –ακόμη και πάνω στα τραπέζια- στους κλειστούς χώρους, να τραγουδούν στα νυχτερινά κέντρα, να ξενυχτούν όσο θέλουν και να κυκλοφορούν ελεύθερα από τη 1 μέχρι τις 5 τα ξημερώματα. Νομίζω ότι η επιχείρηση εμβολιασμού με το όνομα «Ελευθερία»  επιτέλους  δικαιώνεται. Το κράτος μας, πιστό στην παράδοση «των πολιτιστικών κέντρων» του παλιού εκείνου γραφικού Υπουργού που θαμών ο ίδιος των νυκτερινών κέντρων τα είχε χαρακτηρίσει έτσι, βρήκε το ευαίσθητο σημείο του Έλληνα προκειμένου να τον πείσει για την αξία των εμβολίων.

Είναι αλήθεια ότι η σοβαρότητα και η αξιοπιστία του Ελληνικού κράτους δεν είναι και τα δυνατά του σημεία. Όμως όταν το γελοίο εμπλέκεται με το σοβαρό τότε συμπαρασύρει ένα ολόκληρο λαό. Ας μην ξεχνάμε ότι σε αποφάσεις .όπως η προαναφερθείσα εμπλέκεται και ολόκληρη επιτροπή ειδικών επιστημόνων απαρτιζόμενη από 33 εκλεκτούς πανεπιστημιακούς και συνδικαλιστές του κλάδου Υγείας που συνεδριάζει επί ώρες και ημέρες και γνωμοδοτεί. Πρέπει ασφαλώς να υπάρχει το πράσινο φως από ειδικούς επιστήμονές για το αν ο εμβολιασμένος μεταδίδει τον ιό χορεύοντας και τραγουδώντας. 

Πανδημία και κρατική αξιοπιστία.Διακηρύξεις και κίνητρα για εμβολιασμούς.

Χορτάσαμε από διακηρύξεις, συνήθως προεκλογικές, όπου ο λαός μας και ώριμος και σοβαρός ανακηρύσσεται. Όμως στην πράξη  φαίνεται ότι δεν πιστεύουμε ότι ισχύει κάτι τέτοιο. Γιατί; Μα αρκεί να δει κάποιος τα «κίνητρα» που δόθηκαν για να εμβολιαστεί κάποιος. Και μάλιστα αυτά που απευθύνονται στη νέα γενιά. Το «μπαξίσι» είναι κομμάτι της παράδοσης του παρελθόντος μας στην τουρκοκρατία που πέρασε στη σύγχρονη εποχή. Ονομάστηκε εξαγορά, λάδωμα, γρηγορόσημο, ανάλογα με την περίσταση. Τώρα προέκυψε το «εμβολιόσημο»  που το κράτος όχι μόνο δίνει αλλά και το εντάσσει επίσημα στον κεντρικό σχεδιασμό του.

Πανδημία και κρατική αξιοπιστία. Το … Freedom pass.

Ξεκινήσαμε με το περίφημο Freedom pass των 150 ευρώ που για να μη θεωρηθούμε μεροληπτικοί μεταφέρουμε από την επίσημη κυβερνητική σελίδα το τι είναι:

«Όλοι οι νέοι 18-25 ετών, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν από 1/1/1996 έως 31/12/2003, δικαιούστε να εκδώσετε το Freedom Pass. Μόνη προϋπόθεση είναι να έχετε ολοκληρώσει την πρώτη δόση του εμβολιασμού τους κατά της Covid-19.
Το Freedom Pass μπορεί να αξιοποιηθεί για αγορές εντός Ελλάδας σε επιχειρήσεις με το σήμα της MasterCard που δραστηριοποιούνται στους κλάδους του τουρισμού, πολιτισμού και μεταφορών[….] Θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε το διαθέσιμο υπόλοιπο σας μέχρι την ολοκλήρωση του προγράμματος στις 31/12/21. Το Freedom Pass δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού.»

150 ευρώ και 50 GB.

Πολύ απλά όποιος κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου παίρνει ένα δωράκι 150 ευρώ για να κάνει καλύτερες διακοπές όπως διαφημίστηκε επίσημα κατά κόρον. Το αν θα κάνει τη δεύτερη δόση ώστε να είναι κανονικά εμβολιασμένος δε μας νοιάζει και δεν προλαβαίνουμε να το περιμένουμε. Θα ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον, οι κυβερνώντες που θριαμβολόγησαν για την επιτυχία του μέτρου, να μας πουν πόσοι τελικά έκαναν τη δεύτερη δόση ή απλώς πήραν τα χρήματα και…. γειά σας.

Λόγω της επιτυχίας του μέτρου υιοθετήθηκε η προσφορά 50 GB για το internet για εφήβους 15-17 ετών που θα κάνουν έστω τη μία δόση εμβολίου. Και επειδή είναι ανήλικοι, τις αιτήσεις θα κάνουν οι γονείς τους, τους οποίους εμπλέκουμε στο περίεργο αλισβερίσι. Και βέβαια ήρθε και το τραγούδι και ο χορός και η ορθοστασία στα μπαρ, το ξενύχτι και η μεταμεσονύχτια μετακίνηση.

Πανδημία και κρατική αξιοπιστία.Πως το κράτος διαπαιδαγωγεί τους νέους.

Για να καταλάβουμε πως αυτό το κράτος διαπαιδαγωγεί τους νέους του τόπου θα σας μεταφέρω μια σκηνή από μεγάλο εμβολιαστικό κέντρο όπως μου το μετέφερε φίλη, υπεύθυνη εμβολιασμών. Ένας μαθητής 16 ετών μόλις έχει ολοκληρώσει την πρώτη δόση του εμβολιασμού του και στρεφόμενος προς το προσωπικό ρωτά: «Από που θα πάρω τα GB μου;» Όταν του είπαν ότι δεν ξέρουν και να απευθυνθεί στους αρμόδιους ο νεαρός απογοητεύθηκε και αντέδρασε.

Η υγειονομική διάσταση του θέματος.

Το θέμα όμως εκτός από τον εκμαυλισμό των νέων έχει και μια άλλη διάσταση. Την υγειονομική. Πρώτα από όλα αυτό που ήδη είπαμε. Ο μερικός εμβολιασμός για την παροχή ανταλλαγμάτων. Τα παιδιά είναι ανεμβολίαστα τελικά και σίγουρα ότι ξεγέλασαν τους αρμόδιους. Έπειτα με το δεδομένο ότι οι εμβολιασμένοι κολλούν και μεταδίδουν τη νόσο και τα σύγχρονα δεδομένα ότι δεν υπάρχει το περίφημο μικρότερο ιικό φορτίο για όσους έχουν εμβολιαστεί. Το ιικό φορτίο μας λέμε πρόσφατες μελέτες είναι ίδιο και στους εμβολιασμένους και η πιθανότητα νόσησης η ίδια. Όταν δημιουργούμε λοιπόν μια ομάδα ατόμων που κυκλοφορούν ελεύθερα και μεταδίδουν μεταξύ τους και σε τρίτους, αυτό είναι επικίνδυνο και εγκληματικό. Αυτή η ομάδα θα διασπείρει παντού τον ιό και όχι όσοι ως μη εμβολιασμένοι υφίστανται τεστ πληρωμένα από την τσέπη τους δύο και τρεις φορές την εβδομάδα.

Τεράστια ερωτηματικά για την αξιοπιστία επιστημόνων και πολιτικών.

Αποκαλύπτεται επομένως ότι το ζητούμενο δεν είναι η υγεία αλλά κάποιες εμμονές και συμφέροντα. Αυτό όμως δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά για την αξιοπιστία επιστημόνων και πολιτικών. Όσο για το ηθικό κομμάτι του θέματος είναι νομίζω ανεπανόρθωτη η ζημιά από το μήνυμα που μεταδίδεται. Το κράτος θεωρεί το λαό λιγούρη και ανεγκέφαλο και του πετάει ένα κόκκαλο για να γλύφει. Αφού το υγειονομικό θέμα δεν πείθει ας πείσουν τουλάχιστον κάποια φιλοδωρήματα που απευθύνονται και στις «κακές» συνήθειες του Έλληνα. Στα γήπεδα μόνο εμβολιασμένοι, όρθιοι στα τραπέζια να χορεύουν μόνο οι εμβολιασμένοι, στα μπαρ μέχρι πρωίας μόνο οι εμβολιασμένοι. Τελικά μήπως οι ενθουσιώδεις υπερεμβολιαστές Ιεράρχες πρέπει να το ξανασκεφθούν γιατί όπως φαίνεται τα εμβόλια οδηγούν στην απώλεια το πλήρωμα της Εκκλησίας;